چایوز( chives XCC ) یکی از هارد فورک های چیا ( chia xch ) هست.

اگر شما قبل از این ارز دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم و موارد مشابه را استخراج کرده باشید ، باید بگوییم که ارز دیجیتال چایوز عملکرد کاملا متفاوتی دارد. استخراج سایر ارزهای دیجیتال ، توان پردازشی بالا نیاز دارد و همچنین مصرف برق بسیار بالا می‌باشد. ولی استخراج چایوز نیازمند هارددیسک با ظرفیت بالا می‌باشد. بنابراین در مصرف برق و انرژی تا حد بسیار زیادی صرفه جویی خواهد شد. در ابتدا شما باید میزان حافظه‌ای که برای استخراج این ارز دیجیتال در نظر دارید را مشخص کنید و داده‌ها و اطلاعات اضافه را حذف نمایید. بعد از آن باید منتظر بمانید تا این ارز دیجیتال به مرور زمان استخراج شود. این کار شاید مدت زمان زیادی طول بکشد.

 

روند کار چایوز چگونه است؟

هر ارز رمزنگاری شده ، روش خاص خودش را برای تایید معاملات خود دارند. سایر رمز ارزها همانند بیت کوین میزان زیادی از منابع اصلی سیستم مانند پردازنده گرافیکی یا CPU را اشغال می‌کند. این کار باعث می‌شود تا برق و انرژی زیادی مصرف شود. برای استخراج چیا فقط به فضای خالی برای ذخیره سازی نیازمندیم. به گفته Coin Market Cap ، فرایند “اثبات فضا و زمان” از سوی چیا و چایوز به شرکت کنندگان در شبکه این امکان را می دهد تا نشان دهند که در مدت زمان مشخصی اطلاعات را به صورت فیزیکی ذخیره نمایند.

 

تمام معاملات بیت کوین با استفاده از یک پایگاه داده به نام بلاکچین توسط شبکه های عظیم رایانه تأیید و ثبت می شوند. به طور معمول این فرآیند برای تأمین انرژی این رایانه ها به مقدار زیادی برق نیاز دارد.

 برخی تخمین ها تولید دی اکسید کربن استخراج بیت کوین را برابر با نیوزلند می دانند.

مانند چیا برای فارم کردنش باید پلات هایی درست کرد. هر کدوم از این پلات ها حجمی یازده و نیم گیگابایتی دارند. این پلات هارو میشه هم با خود برنامه چایوز درست کرد هم با مدمکس. در صورت داشتن سی و دو گیگابایت رم دیسک میتوانید بدون استفاده از هارد دیسک کار پردازش پلات هارو انجام بدهید.

اگر برای استخراج بیت کوین به بهترین کارت های گرافیک و پردازنده های قوی نیاز داریم، برای ماین چایوز نیازمند هارد دیسک و کارت حافظه های SSD با ظرفیت بالا برای فارمینگ هستیم. به طور کلی استخراج چایوز در دو مرحله کاملا متفاوت صورت می گیرد.

 

ایجاد پلات (Plotting): در این مرحله فضای هارد دیسک پر می شود. به پروسه ساختن فایل هایی که بعداً به عنوان بخشی از روند فارمینگ چایوز استفاده می شود ساخت پلات گفته می شود.

ساختن پلات به سخت افزار قوی نیاز دارد تا سرعت کار بالابرود و سریع تر به درآمد برسیم. در مقابل فارم یا استخراج نهایی چایوز به سیستم خیلی قوی نیاز ندارد. هر پلات 11.5 گیگابایت حجم دارد یعنی در هر هارد یک ترابایت، حدود80 پلات می‌توان ایجاد کرد. به منظور ساخت پلات باید از حافظه پر سرعت SSD  استفاده کرد. برای فارم، پس از این که پلات ساخته شد، به هارد دیسک منتقل و در آنجا نگهداری و فارم می‌شود.

فارمینگ: فضایی که در مرحله ایجاد پلات پر شده به منظور فارمینگ مورد استفاده قرار می گیرد.

ازپلات تا فارم/از کاشت تا برداشت

حالا که تا حدودی با مفاهیم پلاتینگ و فارمینگ آشنا شدید، ببینیم چه مسیری باید طی شود تا در نهایت به استخراج برسیم:

 

پس از اسمبل کردن سیستم مورد نظر برای پلات و فارم، باید یک کیف پول با نرم افزار چایوز بسازیم. (این نرم افزار هم برای ویندوز و هم برای لینوکس موجود است.)

بعد از ساخت کیف پول، تنظیمات مربوط به پلات که شامل تعداد پلات و مقدار استفاده از رم و موارد دیگر است، انجام می‌دهیم.

سیستم شروع به ساخت پلات می‌کند.

پلات‌ها داخل حافظه SSD ایجاد و پردازش می‌شوند. (به علت این که پردازش در مرحله اول است، به سرعت بالا در حافظه نیاز داریم و از SSD استفاده می‌کنیم.)

پس از ساخت پلات‌ها در حافظه SSD، به هارد دیسک اصلی منتقل می‌گردد.

پلات شما به شبکه معرفی و جزئی از شبکه می‌شود.

سپس عملیات فارم آن پلات آغاز می‌شود.

*هشدار: اگر در زمان ساخت پلات سیستم شما به هر علتی ریست شود، فرایند Plotting از اول شروع می‌شود. فرق ندارد 90% پیش رفته باشد یا 10%، به هر حال باید از اول شروع به ساخت پلات کنید.

در صرافی هایی مثل LBANK  و  chivescoin.net خرید و فروش میشود.



نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بازی بلاکچین چایوز